مجموعه مدارس نگرش بعنوان مدارس موفقي که در منطقه 1 فعاليت مي کنند شهرت و محبوبيت زيادي دارند. در اين مقاله    تاريخچه، فعاليتها و دستآوردهاي مدارس نگرش بررسي شده است. مي خواهيم بدانيم اين حسن شهرت چگونه به دست آمده است.


مجموعه مدارس نگرش متشکل از 5 مدرسه و 2 آموزشگاه آزاد کنکور است که به شکل حضوري متقاضيان و دانش آموزان کنکوري را مي پذيرد. تمامي اين مدارس و آموزشگاه هاي در منطقه 1 واقع شده اند. ابتدا نگاهي به تاريخچه و روند رشد و توسعه مجموعه مدارس نگرش و سپس نشاني هاي اين مدارس و آموزشگاه ها خواهيم داشت. بعد از آن به بررسي تفکري که باعث شد موسسه نگرش چنين مشهور و محبوب شود و فعاليت‌ها و برنامه‌هاي آن مي کنيم. 


بذر وجودي مدارس نگرش در سال 1380 با شروع فعاليت موسسه صفر کلوين کاشته شد. دهه 80 را بايد يک برهه حساس و مهم در زمينه موسسات کنکور و مدارس غيردولتي به شمار آورد. تب ورود به دانشگاه به حدي بالا بود که تمامي دبيرستانها و موسسات تمام هم و غم و سعي و تلاش خود را مي کردند تا تعداد قبولي هاي دانش آموزان خود را بالا ببرند. موفقيت يک دبيرستان و موسسه کنکوري خلاصه مي شد در تعداد قبولي هاي دانشگاه. در اين شرايط بود که مهندس سهراب فرهپور با تاسيس موسسه صفرکلوين طرحي نو در کنکور کشور معرفي کرد. 


موسسه صفر کلوين با 14 سال فعاليت مستمر و مداوم در زمينه آزمون سازي کنکور، مشاوره تحصيلي به دانش آموزان، مشاوره به مدارس براي تجهيز و معرفي روش تدريس و برگزاري آزمون هاي آمادگي کنکور و سپس بعنوان يکي از سرآمدان و قدر قدرتان آموزشهاي ديجيتال در فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي، به تمامي آنچه که براي موفقيت در آموزش لازم بود، از شهرت و محبوبيت در زمينه کنکور دست يافت. 


سالها همکاري با مدارس برتر دولتي و غيردولتي در تهران و شهرستانها مهندس فرهپور را به اين نتيجه رساند که ماحصل تلاش 12 ساله دانش آموزان در بهترين شکل خود منجر به رتبه بالاي کنکور مي شود. اين دانش آموزان در دانش نظري، تست زني و هر آنچه مربوط به امتحان و نمره و معدل بود عالي بودند ولي توانايي حضور در زندگي واقعي را نداشتند. سيستم آموزش و پرورش معدل محور، کنکور محور، معلم محور، حفظ کردني و تئوري محور از دانش آموزان يک مخزن اطلاعات علمي مي ساخت که در عمل ناتوان بودند. 


مهندس فرهپور تصميم گرفتند که مدرسه اي بسازند که دانش آموز را براي زندگي عادي در جامعه واقعي پرورش دهد. براي اين هدف بود که سفرهاي زيادي به کشورهاي که سيستم آموزش و پرورش موفقي داشتند مانند: سوئيس، فنلاند، ژاپن، کره جنوبي، کانادا و غيره انجام شد تا با بهترين ها آشنا شوند. 


بعد از 14 سال تجربه موفق در کنکور اولين مدرسه از مجموعه مدارس نگرش در سال 1394 در منطقه 5 تاسيس شد. پشتوانه 14 سال آموزش کنکور موجب شد که در همان سال اول دانش آموزان پايه 12 به آنچنان موفقيتي در کنکور سراسري دست بيابند که در همان اولين سال تاسيس شهرت مدرسه فراگير شد. ولي هنوز تا واقعي شدن روياها فاصله زيادي بود. اين آني نبود که مهندس فرهپور به دنبالش بود.


درخواست هاي زياد والدين از سوئي و نياز به يک آموزش اصولي از پايه هاي پايين پيش دبستان و دبستان موجب شد که خيلي زود مدرسه نگرش شعبه هاي ديگري ايجاد کند و تمامي شعبه ها از منطقه 5 به منطقه 1 منتقل شوند. از سال 1394 که اولين دبيرستان تاسيس شد تا امروز (1403) در فاصله 9 سال و حتي در زمان همگيري کرونا که تعداد زيادي از مدارس را به تعطيلي کشاند زمان شکوفايي مجموعه مدارس نگرش است. 


امروزه مجموعه مدارس نگرش با 5 شعبه مدرسه و 2 شعبه آموزشگاه آزاد کنکور به نشاني هاي زير در دسترس هستند:


 


•دبيرستان پسرانه دوره دوم نگرش تاسيس 1394، به نشاني: ميدان قدس، خيابان باهنر، خيابان دزاشيب، خيابان کريمي، نبش بن بست پهلوان، تلفن: 26425168


•دبيرستان دخترانه دوره دوم نگرش تاسيس 1397، به نشاني: خيابان شريعتي، بالاتر از پل صدر، خيابان ميرزاپور، خيابان شهيد علي محمدي، خيابان مهر اول شرقي، پلاک 8، تلفن: 26428022


•دبيرستان پسرانه دوره اول نگرش تاسيس 1398، به نشاني: ميدان قدس، خيابان باهنر، خيابان دزاشيب، خيابان کريمي، نبش بن بست پهلوان، تلفن: 264254


•پيش دبستان و دبستان دخترانه نگرش، تاسيس 1400، به نشاني: خيابان شريعتي، خيابان ماهروزاده، کوچه رمضانيان، پلاک 21، تلفن: 26856153 


•پيش دبستان و دبستان پسرانه نگرش، تاسيس 1401، به نشاني: بلوار اندرزگو، خيابان سالاري، پلاک 4، تلفن: 22240420 – 222115- 26428427


•آموزشگاه آزاد کنکور دخترانه نگرش، تاسيس 1400، به نشاني: خيابان شريعتي، بالاتر از پل صدر، خيابان ميرزاپور، خيابان شهيد علي محمدي، خيابان مهر اول شرقي، پلاک 8، تلفن: 26428022


•آموزشگاه آزاد کنکور صفر کلوين، تاسيس 1384، به نشاني: داووديه، بلوار ميرداماد، خيابان رودبار غربي، خيابان آذر، پلاک 2 تلفن: 22921979


 


تمامي اطلاعات مربوط به مجموعه مدارس نگرش را مي توانيد در مقاله مربوط به مدارس نگرش در شبکه اجتماعي مدرسه کلوب بيابيد.


حال که با تاريخچه و چگونگي رشد و اقبال مدارس نگرش آشنا شديم مروري داشته باشيم بر اينکه چرا اين موسسه با چنين استقبالي روبرو شد. 


موفقيت مدارس نگرش را بايد در 3 عامل جستجو کرد: درصد بالاي قبولي کنکور، روش آموزشي پژوهش محور براي دروس رسمي و مصوب، کلاس هاي فوق برنامه بسيار عالي  که بر اساس روش مهارت محوري هستند.


طبيعي است دبيرستاني که از دل يک موسسه کنکور متولد شده باشد نرخ قبولي بالاي در کنکور داشته باشد. 14 سال تجربه در تمامي رشته هاي کنکور جاي براي بحث و توضيح بيشتر نمي گذارد.


مديريت مدرسه براي آموزش دروس رسمي از روش پژوهش محور استفاده کرده است. روش پژوهش محور بر اساس طرح سوال از جانب معلم و يافتن پاسخ توسط دانش آموز است. اين روش کاملا دانش آموز محور است. معلم نقش راهنما و ناظر را دارد. دانش آموز از آزمايش و استدلال براي رسيدن به پاسخ استفاده مي کند. مهمترين تاثير روش پژوهش محوري  نهادينه شدن و پايداري يادگيري در دانش آموز است.


سومين دليل موفقيت مجموعه مدارس نگرش مربوط به فعاليتهاي فوق برنامه است. در اين مدارس کلاسهاي فوق برنامه نه بعنوان يک بخش فرعي بلکه کاملا هدفمند و برنامه ريزي شده هستند. اصلي ترين هدف اين کلاسها آماده کردن دانش آموز براي ورود به زندگي واقعي در جامعه است. آموزش مهارت هاي نرم زندگي مانند: صبر کردن براي رسيدن به نتيجه، سواد مالي، سواد عاطفي، قانون پذيري، تواناي انتخاب، مسئوليت پذيري، تفاوت پذيري، عضو موثر بودن در گروه، شناخت و احترام به سلسله مراتب، مديريت استرس، مديريت بحران، حل مسئله، مديريت و رهبري، تفکر تحليلي، تفکر انتقادي، توانايي استدلال، مذاکره و فن بيان و غيره. 


مهارتهاي نرم از نوع مهارتهاي هستند که بايد به شکل غير مستقيم، در عمل و در طول زمان آموخته شوند. مهارتهاي نرم را از طريق مهارتهاي سخت مي توان آموزش داد. مهارتهاي سخت را بيشتر در حيطه فنون، مشاغل، صنايع دستي و هنري، ورزش و بازرگاني مي دانند. اصلي ترين ويژگي مهارتهاي سخت اين است که براي انجام آنها نياز به ابزار و وسيله است. بعنوان مثال حسابداري يک مهارت سخت است که نياز به ماشين حساب، کامپيوتر، رسيد، قبض صندوق، فاکتور، رسيد و غيره است. مهارت هاي نرم مذاکره، دقت، تمرکز، پيگيري امور بايد از خصوصيات يک حسابدار باشد تا بتواند در کار خود موفق باشد.


از ديگر انواع مهارت هاي سخت مي توان به انواع صنايع دستي، هنري، ورزشي و غيره اشاره کرد. در مهارتهاي سخت ما با يک محصول محسوس و ملموس سر و کار داريم در حاليکه در مهارت نرم با کيفيت شخصيتي روبرو هستيم. تنظيم يک قرارداد پرسود تجاري از ترکيب دو مهارت توانايي در نوشتن قرارداد (مهارت سخت) و توانايي مذاکره، صبر، متقاعد سازي  (مهارتهاي نرم) به دست مي آيد.


بعد از اين توضيح روشن متوجه مي شويم چرا مدارس نگرش فوق برنامه هاي بسيار جامعي را به دانش آموزان خود عرضه مي کنند. بسيار از مدارس با تمرکز بر روي معدل و کنکور والدين را خشنود کرده و کار خو د را پايان يافته مي دانند؛ در حاليکه، در مدارس نگرش آموزش مهارتهاي نرم هدف اوليه موسسين است، يعني جاي که کار بقيه مدارس تمام مي شود، در مدارس نگرش تازه کارها شروع مي شود.


براي جلوگيري از طولاني شدن اين نوشته از ذکر جزييات خودداري کرده و شما را ارجاع مي دهيم به وب سايت مدارس نگرش. مدرسه نگرش داراي وب سايتي به روز و جامع است که تمامي اطلاعات مورد نياز شما را در دسترس قرار مي دهد. البته با مراجعه به شبکه  اجتماعي مدرسه کلوب نيز مي توانيد اطلاعات زياد و متنوعي در بخش اطلس دبستان دخترانه نگرش به شکل فيلم، عکس و توضيح مشاهده کنيد.    

ورزش در مدارس دولتي ايران

آموزش سواد عاطفي در مدارس: بلي يا خير؟

برگزاري همايش بين المللي تعامل خانواده و مدرسه در بهمن امسال

پژوهش سراهاي دانش آموزي ضرورت عصر حاضر

مدارس سمپاد: برترين هاي ايران

ثبت نام جشنواره دانش آموزي خوارزمي

کشتي پهلواني در مدارس خوزستان

مدارس ,نگرش ,خيابان ,کنکور ,دانش ,تاسيس ,مدارس نگرش ,مجموعه مدارس ,دانش آموزان ,دانش آموز ,آزاد کنکور ,نشاني خيابان شريعتي، ,صدر، خيابان ميرزاپور، ,خيابان ميرزاپور، خيابان ,دخترانه نگرش، تاسيس
مشخصات
آخرین جستجو ها